Går du med en drøm om at drive din egen virksomhed? Der kan være langt fra tanke til idé, og den videre udvikling og dette er helt normalt.

3 vigtige ting du bør vide før du starter virksomhed

Annoncørbetalt artikel

Går du med en drøm om at drive din egen virksomhed? Der kan være langt fra tanke til idé, og den videre udvikling og dette er helt normalt.

Mange modige iværksættere springer ud med deres ideer, uden forhenværende kendskab til dét at være selvstændig. Der er dog utroligt mange ting at lære, hvorfor det derfor også anbefales, at man sætter sig ind i dét at være selvstændig og alt det indebærer.

Ingen iværksættere kan vide alt på forhånd, da meget er en ‘learning-by-doing’ proces. Hele tiden må det forventes, at man får ny viden og skal finde ud af rigtigt mange ting på egen hånd. For eksempel, er det enormt vigtigt at sætte sig ind i skattereglerne, som også differentierer sig på mange områder i forhold til virksomhedsdrift. Tjek for eksempel den nye top topskat, så du også har viden med om denne.

Fysisk eller online

Hvis du skal sælge varer, så skal du finde ud af hvad der er mest relevant for dig, i forhold til at drive en online eller fysisk butik. Vælger du at drive fysisk butik, skal du være opmærksom på, hvor du vil drive denne henne. Du skal tænke over potentialet i den by som du vælger, stor som lille. Der kan dog også være mange fordele ved at drive online virksomheder, også hvis du har en idé om at udvide på internationalt plan.

Hvem er konkurrenterne?

Der er benhård konkurrence på markedet og særligt, hvis du for eksempel vil drive en livsstil shop eller sælge tøj. Det er derfor enormt vigtigt, at du tjekker konkurrenterne ud, så du ved hvad du er oppe imod, designmæssigt, kvalitetsmæssigt og prismæssigt. Skal du selv designe tøj eller andre artikler, skal du ligeledes også være opmærksom på varemærker og patent.

Hjælp udefra kan være nødvendigt

Som iværksætter, er der mange arbejdsroller man pludselig skal kende til og de fleste nystartede erhvervsdrivende, vil gerne styre det hele selv. Men opgaver såsom markedsføring og regnskab, tager ganske lang tid og kan for nogle, være svære at finde ud af. Derfor, er det en rigtig god idé at overveje at hyre andre til jobbet.

Javist er dette ikke gratis, men til gengæld er der gevinster at hente. Det kan nemlig betyde færre fejl rent økonomisk, og flere kunder i butikken i forhold til markedsføringen. Det er vigtigt at passe på sig selv, og acceptere at nogle ting kan der være behov for hjælp til i virksomheden.

ann2021ii
leads webly
bahne
Handel lokalt - både i by og webshop
Artikler og Nyheder