Mange butikker har fundet kreativiteten frem og udnytter de digitale muligheder
Mens Coronakrisen har været nådesstødet for mange virksomheder, kæmper andre for at overleve. Det faktum, at de fysiske butikker skal holdes lukket, gør, at flere butikker er begyndt at udnytte de digitale muligheder. Se her, hvordan de gør i praksis.
De fysiske butikker har været nødsaget til at finde kreativiteten frem under coronakrisen. Mange virksomheder, som ellers udelukkende har eksisteret i fysisk form, har på få måneder gennemgået en digital transformation, der gør dem i stand til at holde skruen i vandet, indtil de atter må slå dørene op for gæster, der hidtil har haft deres indkøbsmuligheder indskrænket.
Restauranterne sælger takeaway over nettet
Når restauranterne har så stor succes med at sælge takeaway, kan det i høj grad tilskrives internettet. Kunderne har mulighed for at bestille mad med et klik på telefonen, hvorefter de kan afhente det i butikken eller få det leveret direkte til døren.
‘Click and Collect’ er mere udbredt end nogensinde før
Det er smart, da det giver mulighed for at få kunder igennem butikken, uden retningslinjerne brydes. For mange butikker har digitaliseringen gjort, at de er i stand til at overleve gennem krisen, da der er mulighed for at holde åbent, selvom kunderne ikke kan besøge den fysiske butik.
Psykologer og terapeuter tilbyder sessions over webcam
Selv terapeuter, psykologer og læger er begyndt at tilbyde sessions over webcam, hvilket giver dem mulighed for at hjælpe deres klienter, selvom de ikke er fysisk til stede. Det ville ikke have været en mulighed for få år tilbage, men grundet de moderne muligheder, er de ikke nødsaget til at holde lukket – og det kommer både dem selv og klienterne til gode.
Arbejder din forretning på at blive set online på flere måder, så start med en SEO-rapport der finder fejl og mangler på jeres hjemmeside. Det kan godt betale sig, for rapporten kan fås ganske gratis – Få styr på flere digitale muligheder.